Logo SP ZOZ MSWiA w Krakowie

Działamy dla dobra Pacjenta

Koordynator do spraw dostępności

Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Krakowie, w związku realizacją ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) wyznaczył w SP ZOZ MSWiA w Krakowie:

  1. Pana Rafała Kosuń do pełnienia funkcji koordynatora do spraw dostępności informacyjno-komunikacyjnej oraz cyfrowej,
  2. Panią Annę Żyłę do pełnienia funkcji koordynatora do spraw dostępności architektonicznej.

Do zadań koordynatorów ds. dostępności należy:

  • wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez SP ZOZ MSWiA w Krakowie,
  • przygotowanie i koordynacja wdrożenia przez SP ZOZ MSWiA w Krakowie planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 ustawy,
  • monitorowanie działalności SP ZOZ MSWiA w Krakowie w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Dane kontaktowe

  1. Koordynator do spraw dostępności informacyjno-komunikacyjnej oraz cyfrowej w SP ZOZ MSWiA w Krakowie – Rafał Kosuń
  • e-mail: rafal.kosun@zozmswiakrakow.pl
  • tel.: +48 12 662 31 17
  1. Koordynator do spraw dostępności architektonicznej w SP ZOZ MSWiA w Krakowie – Anna Żyła
  • e-mail: zylaa@zozmswiakrakow.pl
  • tel.: +48 12 662 31 11

Wnioski o zapewnienie dostępności

Od 6 września 2021 r. każdy obywatel może poinformować podmiot publiczny o braku jego dostępności w wymiarze architektonicznym i informacyjno – komunikacyjnym. Osoby ze szczególnymi potrzebami lub ich przedstawiciele ustawowi będą mogli także złożyć wnioski i skargi, o których mowa w rozdziale 4 ustawy.

Jeśli osoba ze szczególnymi potrzebami wymaga zapewnienia dostępności, aby załatwić swoją sprawę urzędową w danym podmiocie publicznym lub skorzystać z jego usług – będzie mogła złożyć wniosek o zapewnienie dostępności.

Natomiast jeśli:

  1. pomimo wniesienia wniosku podmiot publiczny nie zapewni dostępności w przeciągu 14 dni i nie poinformuje, że potrzebuje na to więcej czasu,
  2. podmiot publiczny poinformuje, że potrzebuje więcej czasu, ale nie zapewni dostępności (ma maksymalnie 2 miesiące na zapewnienie dostępności),
  3. podmiot publiczny odmówi zapewnienia dostępności (nawet jeśli zapewni dostęp alternatywny) – będzie można złożyć skargę na brak dostępności do Prezesa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON).

Na wniesienie skargi osoba ze szczególnymi potrzebami ma 30 dni od upływu terminu, w którym podmiot publiczny miał zapewniać dostępność po złożeniu ww. wniosku (14 dni, lub maksymalnie 2 miesiące). Wnosząc wniosek i skargę trzeba spełnić wymagania formalne np. podać dane kontaktowe, czy wskazać konkretne bariery, które utrudniły lub uniemożliwiły dostępność. Szczegółowe wymagania formalne opisano w art. 30 ust. 3 i art. 32 ust. 3 ustawy.

Materiały

Zobacz też

Koordynator ds. dostępności informacyjno-komunikacyjnej oraz cyfrowej

Koordynator ds. dostępności informacyjno-komunikacyjnej oraz cyfrowej

Metadane

Zdjęcie przedstawia rzut z lotu ptaka na teren szpitala. Widoczne są 3 budynki, które zostały oznaczone A B C
Skip to content